Ce trebuie sa contina un plan de crisis communication

de Ana Maria Diceanu

15 aprilie 2020

Ana Maria Diceanu

Orice moment critic in societate poate fi sursa unei crize neasteptate pentru companii. Criza noului Coronavirus este un astfel de moment si totodata o ocazie de a verifica valabilitatea planului clasic de criza al companiilor. Iata de aceea o serie de reguli de baza in crisis management pentru companii. Trebuiau verificate inca de la aparitia primului caz de Covid-19 in Romania, insa niciodata nu este prea tarziu. 

∙ Sa verifice daca e pregatita compania sa raspunda unui val de solicitari din partea clientilor, furnizorilor si altor stakeholderi. Daca sunt suficiente canale de comunicare cu ei? Daca au suficienti oameni pentru a raspunde acestor solicitari? Exista raspunsuri pentru intrebarile lor?

∙ Cat de repede pot lua masuri drastice – ex. mutarea unui sediu in alta cladire, gestionare clienti care vin si stau in fata usii, etc. 

∙ Sa verifice regulile interne de informare a angajatilor privind siguranta lor la locul de munca si ce poate face concret compania pentru a-i proteja. Safety first!

∙ Sa verifice in intern planul de business continuity in diferite situatii de risc

∙ Sa puna pe hartie scenarii (best si worst) si planul de comunicare si gestionare aferent

∙ Sa inteleaga pe partea de legal care sunt regulile de protectie a datelor personale, ce e voie sa comunice angajatilor, ce trebuie comunicat autoritatilor, caror autoritati etc.

∙ Sa se gandeasca la un plan de reputation management, in special pe canalele de social-media

∙ Monitorizarea presei si reactii imediate la fake news. Au fost multe si o sa mai fie – oricand poate o companie sa cada prada unui fake news. Aici fiecare greseala din presa trebuie corectata.

Ana Maria Diceanu este PR and crisis communication consultant la Brain 4 Strategy

MADE WITH IN BUCHAREST BY
Supported by
Recommended by
Communities