Cum colaboreaza echipele de marketing atunci cand lucreaza de acasa

de Miruna Dragomir

29 aprilie 2020

Lucratul de acasa era pe o panta ascendenta inainte de COVID-19, iar pandemia a fortat multe companii sa se adapteze la acest stil de lucru. Nu toti oamenii de marketing au fost pregatiti pentru aceasta schimbare. Mai ales ca trebuie sa recunoastem, ne place sa socializam. Latte-ul de dimineata impreuna cu echipa era un start bun de creativitate.

Cum s-au schimbat lucrurile insa?

Eficienta impreuna, dar fiecare de la casa lui

Una dintre marile provocari pe care le vedem atat la companii, cat si la agentii, este sa continue sa lucreze eficient, impreuna, chiar daca toata lumea lucreaza remote.

Daca inainte art-ul putea sta langa copy si feedback-ul se mai dadea si peste birou, acum totul s-a mutat in online. Peste noapte, procesele au trebuit regandite astfel incat sa se livreze in continuare cu aceeasi eficienta. O mare parte din comunicare s-a mutat in scris, iar meetingurile virtuale sunt la ordinea zilei.

Un laptop si o conexiune la buna la internet nu sunt suficiente

Daca pana acum visam cu totii ca putem fi nomazi digitali, pandemia ne-a demonstrat ca nu suntem pregatiti sa facem asta in masa. Lucratul de acasa fortat si brusc a scos la iveala multe nevoi de colaborare ale oamenilor de marketing.

Observam la clientii care vin in aceasta perioada o lipsa de procese care implica lucratul remote, si cum incearca sa se adapteze rapid sa acopere acest gol. Privit la firul ierbii, o echipa de marketing are nevoie de mai mult decat un laptop pentru a lucra la capacitate optima. Multe lucruri din viata de zi cu zi de la birou nu mai exista si desi avem toata tehnologia necesara pentru a comunica in timp real, nu avem procesele necesare sa o facem eficient.

Colaborarea flexibila si lucratul de acasa vor continua si dupa criza

Nu se pune problema de digitalizare fortata la marketeri, dar cred ca putem vorbi de o schimbare permanenta si in domeniul nostru. Ma refer aici la faptul ca – fie ca aveam procesele stabilite sau nu – ne-am dat seama ca putem lucra si de acasa si ca acest lucru vine cu anumite beneficii. Chiar si eu, care iubeam sa merg la birou si sa imi vad colegii in fiecare zi, am invatat sa ma adaptez si am inteles ca lucratul de acasa are si parti bune. Nu mai pierdem timp pe drum, pot lucra in sesiuni mult mai lungi pentru ca nu mai am distrageri, si imi fac programul asa cum imi este cel mai bine.

Timpul obtinut poate fi investit in revizuirea proceselor de colaborare

Pentru unele echipe este o perioada mai aglomerata acum, pentru altele nu. Leaderii de echipe pot folosi timpul pe care il au acum pentru a se gandi la cum pot optimiza colaborarea cu echipele lor, dar si cu stakeholderii.

Intamplator sau nu, noi ajutam de cativa ani echipe de marketing sa isi puna la punct procesele de colaborare. Si le-am iesit mereu in intampinare cu resurse care sa ii ajute sa decida ce este cel mai bine pentru ei. As mentiona aici cartea lansata chiar anul trecut care vorbeste despre colaborarea echipelor de content, dar si cursul gratuit de optimizare a proceselor de creare de content. Pentru curs  avem ca invitati 20 de experti internationali. Desigur, si noi ca echipa suntem alaturi de fiecare membru al audientei noastre si incercam sa ajutam pe oricine ne cere ajutorul.

Cum arata viitorul echipelor de marketing?

Sper eu ca mult mai organizat. Echipele au deja o baza solida pe care pot construi acum, iar eu mereu recomand clientilor Planable sa inceapa cu resursele pe care le au. 

Asezati-va la o masa virtuala si puneti pe lista procesele pe care le aveti deja. Nimic nu este prea mic sau prea mare. De la cand se publica contentul, la cine are ownership, de la cine editeaza proiectele si cine sunt stakeholderii, toate aceste detalii trebuie asezate si analizate. Cum are loc colaborarea pentru fiecare parte din proces si unde se pierde cel mai mult timp. Intr-o o analiza detaliata, incep sa iasa la iveala ineficientele care au loc. Apoi una cate una poate fi optimizata. Noi am trecut de mai multe ori prin astfel de audituri pe masura ce am crescut. Suntem o echipa mica, dar viteza si eficienta in cum lucram este foarte importanta pentru noi.

Miruna Dragomir este Head of Marketing la Planable

MADE WITH IN BUCHAREST BY
Supported by
Recommended by
Communities