‘Avem timp’ este un overstatement in acest moment. Poate aveam timp inainte sa ne loveasca buldozerul numit COVID-19 care ne-a obligat pe toti sa ne adaptam cat se poate de repede. Pentru o parte afaceri schimbarea a fost extrema si au inchis, pentru o parte a venit cu regandirea totala a business-ului iar pentru altii a venit cu foarte multe oportunitati.
In orice situatie te-ai afla, adaptare este cuvantul cheie. Adaptarea intr-un timp foarte scurt a mesajelor, a produselor promovate si implicit a campaniilor de promovare.
Pentru afacerile care au trebuit sa inchida in acest moment exista comunitatea din jurul lor care trebuie mentinuta. Pentru afacerile care si-au adaptat operationalul si modelul de business e nevoie sa comunici schimbarea de paradigma si obiceiuri de consum. Pentru afacerile care erau deja 100% digital e momentul sa straluceasca si sa creasca si mai mult investitia in campaniile de promovare. Toate cele trei situatii au insa ceva in comun: comunicarea catre publicurile tinta trebuie sa existe in continuare.
Comunicarea trebuie sa existe si sa se adapteze noului context de business. La fel si campaniile de performance media care trebuie adaptate in functie de tipul de afaceri si de noua realitate.
Redefineste-ti mixul de strategii de performance media:
• Buget nelimitat pentru campaniile de Google Search sau Shopping Ads. E un canal de marketing bazat pe intenti si e important sa iei toata cota de piata de interes pe domeniul tau de activitate
• Campanii dedicate pe Youtube Ads pentru audienta ta. E acel loc linistit unde stirile despre COVID-19 sunt departe. Este locul utilizatorilor unde se intalnesc cu continutul lor preferat: leisure, muzica, FIY, pasiuni. Targeteaza contextual audienta cea mai potrivita la un cost pe interactiune de 10 sau chiar 20 de ori mai mic decat in Display.
• Retargeteaza utilizatorii atat pe Google cat si pe Facebook cu mesaje contextuale, adaptate situatiei. Comunica siguranta comenzilor online, conditiile de maxima igiena din bucatarii sau pe traseul coletului tau, accent pe plata cu cardul.
• Adapteaza continutul de pe site. Scoate in evidenta selectiile de produse esentiale, de indoor sau de entertainment. Lasa in background bicicletele, imaginile cu cocktailurile pe o terasa plina sau rucsacii de munte. Scrie continut pe blogul tau despre cum se poate adapta audienta ta in acest context. Salile de fitness au fost un exemplu de asa da in perioada aceasta cand au facut Live-uri pe Facebook, tutoriale pe Youtube sau chiar platforme online pentru a tine in continuare sesiunile de fitness.
• Construieste campanii de Facebook Ads catre publicul tau cald: audienta ta, comunitatea ta, oamenii care au mai intrat recent pe site si povesteste-le cat se poate de autentic si sincer prin ceea ce treci. Comunica in ad-uri faptul ca intelegi provocarile prin care trec si ei si ofera-le relevanta: produse utile pentru ei in acest context, servicii si support adaptate acum (telemedicina sau servicii de consultanta online).
• Nu in ultimul rand analizeaza datele in Google Analytics si iesi din mindest-ul de freeze, este criza. S-ar pute ca cifrele sa arate mai bine ca inainte, inventarul vandut de Facebook si Google sa fie mai gol ca inainte ceea ce inseamna costuri pe actiune mai mici si prin urmare mai mult trafic catre site-ul tau. Uita-te la oportunitatile din Google Analytics, nu la stirile de la TV.
E un moment greu. E un moment greu din cauza faptului ca trebuie sa ne calibram si reconectam cu publicul tinta diferit fata de acum o luna. Adapt or die spunea Darwin si e cat se poate de actual si in 2020. Adapteaza-ti comunicarea in digital, strategia si campaniile de performance media acum si ocupa un nou loc in piata si chiar in mintea consumatorilor.
Actioneaza!
Dragos Smeu este General Manager la Mavericks.