Cum sa iti gestionezi cat mai bine campaniile PPC pe timpul Coronavirusului

de Ionut Radu Munteanu

15 aprilie 2020

ionut radu munteanu

Daca esti intreprinzator sau antreprenor, cum ne place sa ne zicem, atunci oscilezi non-stop intre FUD* si FOMO. 

Daca esti sincer cu tine si recunosti, dupa ce ai luat o decizie esti mereu: „oare am luat deciza buna… dar daca o sa se intample asa … sau invers” – FUD. Si inainte de a lua o decizie, te impinge puternic gandul „trebuie sa iau decizia acum, ca daca nu o iau acum atunci cand” – FOMO. 

Si asta e drept, se intampla si inainte de criza. 

Acum insa, pe timp de razboi cu virusii, in primul rand deciziile de luat au crescut ca numar, unele te scot din zona de confort, dar iti revii, altele sunt pur si simplu „formidabil de greu de luat”; emotional, etic, moral, spiritual. Toate par a fi luate pentru prima data.

Astazi, distanta intre FUD si FOMO aproape a disparut, totul pare ca se intampla in aceeasi instanta. 

Asa ca, cat suntem sau nu de atenti la ce se intampla si cum monitorizam realitatea tocmai a devenit esential pentru a putea avea sansa la cele mai bune decizii, pentru situatia data.

Iar acestor frici nu le sunt victime doar antreprenorii, patronii, managerii sau la teamleaderii, acestea se manifest din plin la toate categoriile de oameni activi profesional. De aceea, trebuie sa ne amintim acum, mai mult decat oricand, ca totul este despre oameni: in marketing, in sales, in business. 

In acest context, am grupat impreuna cu echipa WebDigital, cateva ganduri despre realitatea campaniilor de PPC Marketing direct de pe „campul de lupta” care au direct legatura cu oamenii:

Primul rationamentul este ca in Facebook acum este destul de mult zgomot, iar majoritatea reclamelor se afiseaza langa continut despre criza; Covid-19 si alt continut negativ.

Al doilea rationament este ca se poate simti in societate o echilibrare a achizitiilor pe baza de impuls cu cele pe baza de nevoie. Achizitiile pe baza de impuls, unde Facebook era instrumentul principal, au scazut pe fondul concentrarii finantelor mai mult pe nevoie. 

In acest context Facebook are performante mult mai scazute, cu pana la 60%; si asta chiar pe conturi care pe alte canale merg bine si foarte bine.

Iar campaniile in Google Search si Google Shopping, ce targeteaza exact nevoia pe care o au utilizatorii venind in intampinarea lor cu reclame, de produs sau text, trimit in website-uri care le pot rezolva accea nevoie si se decurca mult mai bine, inregistrand cresteri.

Top recomandari in perioada aceasta pentru business-uri cand vine vorba de Performance Marketing:

1. Daca ai un magazin online, incepe cat mai rapid Google Shopping Ads si asigura-te ca realizezi executia acestor strategii cu profesionisti pentru a reusi sa maximizezi rezultatele

2. Identifica nevoia consumatorilor si mai ales ce nevoi rezolva business-ul tau, fie ca vorbim de produse sau de servicii, iar daca nevoia utilizatorilor poate fi rezolvata concret de catre business-ul tau, intra cat mai rapid in Paid Search si fa in asa fel incat sa rezolvi nevoia pentru cat mai multi utilizatori

3. Recomandam sa te imprietenesti cu Google Analytics pentru a trage rapid si ori de cate ori ai nevoie concluzii cu privire la eficienta bugetului investit. Asigura-te ca masori performantele corect si mai ales cu acelasi instrument.

4. Masoara sau solicita masurarea rezultatelor si verifica dinamica acestora zilnic pentru a identifica rapid pattern-uri. Acest lucru te poate asigura ca nu irosesti bugetului, si mai ales, te poate directiona rapid spre posibilitatea exploatarii unor oportunitati. Astfel iti hranesti FOMO-ul. 

5. Foloseste Google Trends, studii realizate pe subiectele de interes si domeniile de activitate, sau alte solutii de masurare a pietei, pentru a verifica dinamica cererii pentru produsele sau serviciile tale.

6. Analizeaza, reanalizeaza, repliaza-te si reaseaza atat bugetul cat si obiectivele in functie de context.

E momentul in care trebuie sa realizam ca cea mai importanta componenta suntem fiecare dintre noi, iar acum mai mult decat inainte, fiecare are responsabilitatea de a asculta si monitoriza propriile actiuni, de a realiza un plan dar, in acelasi timp, de a echilibra raportul dintre FUD si FOMO. 

* FUD – Fear, Uncertainty and Doubt

Ionut Radu Munteanu este fondator la agentiei WebDigital

MADE WITH IN BUCHAREST BY
Supported by
Recommended by
Communities