Cum vinzi mai mult prin affiliate marketing in timpul crizei

de DORIN BOERESCU

15 aprilie 2020

dorin boerescu

Contextul il stim. Vanzarile offline au scazut drastic de la impunerea carantinei, iar comertul online a trebuit sa suplineasca acest lucru, macar partial. Cumparam mai putin stand acasa, e adevarat, dar o facem totusi destul de des. 

Cat de des? In ultimele 2 saptamani traficul magazinelor online a crescut cu peste 40% fata de primele 2 saptamani din martie iar asta se reflecta intr-o crestere a vanzarilor generate cu peste 80%. 

Aceste cifre se bazeaza pe mai mult de 45.000 de vanzari online, generate prin 2Performant in ultimele 14 zile, in valoare de peste 2 milioane de euro.

Mai multe informatii gasiti aici

Ce au facut magazinele care au inregistrat aceste cresteri? 

1. Si-au lichidat stocurile la produsele mai putin vandabile oferind reduceri masive, ceea ce le-a atras si multi clienti noi. Au pus mai  putin pret pe marja, mai ales in contextul costurilor mult mai reduse de operare pe care le presupune online-ul. Sportvision.ro, de exemplu a luat colectiile vechi si le-a bagat intr-o campanie de reduceri care le-a adus foarte multe vanzari.

2. Au externalizat, partial sau total, campaniile de PPC catre afiliati, la Cost per Vanzare – ceea ce inseamna ca alti oameni, in afara de brandul in sine, isi risca banii, timpul si competenta pentru a promova magazinul respectiv, mizand pe recuperarea investitiei din comisioanele incasate ulterior. 

Afiliatii de top specializati in PPC de la noi au rulat fiecare bugete de sute de mii de euro, toate orientate catre generarea de vanzari – toti au competente absolut comparabile cu specialistii din agentii, dar au un focus mai mare pe generarea de vanzari. 

In prezent aproape 400 de magazine online din 2Performant permit afiliatilor sa ii promoveze prin Google sau Facebook ads si aceasta categorie de colaborari a generat o mare parte din vanzarile de mai sus.  

La 2Performant utilizam BrandVerity pentru a identifica eventuale cazuri de licitatie pe cautari de brand, care este complet interzis la nivel de platforma din 2010. 

3. Au colaborat cu cash-back-urile, care au o rata de fidelizare a consumatorilor foarte mare, pentru ca ofera o extra reducere la cumparaturi. Avem nume foarte mari in platforma care pot genera volume impresionante de trafic si vanzari – ING Bazar sau Bonusway sunt doar 2 exemple. 

4. Au oferit afiliatilor feed-uri cu cele mai bine vandute produse. Proiectele bazate pe feed-uri de produse (comparatoarele de preturi sau agregatoarele de reduceri) sunt printre cele care se indexeaza bine in motoarele de cautare, iar volumul de cautari cu intentie comerciala a crescut foarte mult in ultimele saptamani. 

5. Au facut proiecte speciale, precum Decathlon Antrenorii implicati promoveaza echipamentul pe care il utilizeaza prin link-uri de afiliere si au parte de un boost din partea advertiserului. Plata combina modelul de influencer marketing cu cel de afiliere. 

6. Au avut norocul (sau inspiratia) sa vanda produse din categorii in crestere. Iata evolutia principalelor categorii din 2Performant pe ultimele 2 saptamani. 

Sper sa va fie de folos informatiile astea – mai gasiti lucruri interesante pe portalul nostru de statistici din ecommerce

Daca vreti sa aveti acces imediat la sute sau chiar mii de marketeri independenti capabili sa va accelereze vanzarile, suntem aici.

Spor la vanzari tututor! 

Dorin Boerescu este CEO al platformei de afiliere si influencer marketing 2Performant.com.

MADE WITH IN BUCHAREST BY
Supported by
Recommended by
Communities