Oamenii au asteptat ca brandurile sa fie acolo pentru ei

de Tereza Tranakas

22 mai 2020

Tereza Tranakas – Managing Partner Oxygen

Agentiile de PR fac un bilant al activitatii lor pe timpul pandemiei. Citeste despre impactul crizei COVID-19 in activitatea agentiilor si efectele izolarii pe timp de criza, dar mai ales despre oportunitatile din aceasta perioada si asteptarile din noua normalitate.

Ce a afectat cel mai mult Covid-19 in randul agentiilor de PR?

Industria de comunicare a fost afectata pe plan uman si economic in egala masura, ambele cu impact semnificativ si de durata. 

Ce schimbari ati facut in modul de lucru al agentiei in primele doua luni de izolare?

Am plonjat in lumea virtuala prin WFH inca dinaintea instituirii masurilor de urgenta, ne-am repliat si reorganizat echipele. Desi am stat departe, am comunicat mai mult intern, am tinut echipele aproape, ne-am oferit suport acolo unde a fost nevoie. Am fost mai aproape si de clientii nostri, in mod virtual, si i-am incurajat sa nu le fie teama sa comunice in aceasta perioada.

Ce servicii de PR si comunicare v-au cerut clientii cel mai mult in aceasta perioada?

Am mutat o mare parte din proiecte in online si asta a facut ca departamentele de social media si digital sa fie cele mai solicitate in aceasta perioada, alaturi de cel de comunicare corporate si reputationala. Strategii si creativii au lucrat si ei necontenit, incercand sa faca sens in noul context si sa vina cu propuneri relevante pentru brandurile pe care le reprezentam. 

Ne-am bucurat sa vedem ca multi dintre clientii nostri au fost deschisi in a comunica in perioada asta, unii chiar mai intens, in loc sa sisteze comunicarea. De asemenea, comunicarea de tip CSR a reprezentat un alt factor important, mai ales pentru clientii corporate pe care ii avem in portofoliu. 

Ce a contat cel mai mult in comunicarea companiilor in aceasta perioada?

Cred ca pentru toata lumea a fost foarte important sa continue sa comunice, dar aceasta comunicare cu siguranta a fost adaptata pe aceasta perioada in care consumatorul si-a schimbat prioritatile. Vocile au fost putine si timide, dar au prins curaj pe parcurs ce ne-am apropiat de finalul starii de urgenta. Multe companii au fost solidare si s-au implicat in actiuni de sustinere ale celor din prima linie, punandu-se accent pe comunicare emotionala. 

Ce asteptari noi credeti ca au consumatorii de la brand-uri astazi si cum ar trebui sa raspunda brand-urile?

Noi, oamenii, suntem diferiti in urma acestei experiente, si avem asteptari mai mari de la branduri. 

Oamenii si-au schimbat prioritatile. Ei au asteptarea ca brandurile sa fie acolo pentru ei, sa le ofere sprijinul in aceasta perioada si, mai ales, se asteapa sa nu primeasca mesaje agresive de la branduri. Regulile pentru branduri au ramas aceleasi, dar adaptate noii ere: sa fie autentice, relevante noului context, sa aduca valoare (si in societate), sa comunice onest si sa se tina de promisiuni.  

Suntem in perioada de alerta acum, nu stim ce va urma, ce le recomandati acum clientilor?

Brandurile trebuie sa fie acolo langa tine la bine si la greu, precum vorba “prietenul la nevoie se cunoaste”. Acum este greul, si trebuie sa aratam oamenilor ca am ramas alaturi de ei. Acesta este si un semn de normalitate si responsabilitate. Prin urmare, recomandarea noastra este sa ramana prezenti, dar relevanti pentru aceasta perioada. 

Relevanta, dar si capacitatea de adaptare sunt extrem de importante, mai ales ca discutam despre un end-consumer mult mai sensibil si care necesita poate mai multa atentie decat pana acum. Pentru ca nu ne-am mai confruntat cu acest tip de situatie pana acum, ajustarea cateodata se poate face prin trial & error. Ne uitam mult la trend-uri, la insights din digital, la datele pe care le avem din diverse tool-uri, si incercam sa adaptam discursul la noua realitate si nevoile actuale ale oamenilor. 

Au aparut si oportunitati in aceasta perioada?

Orice moment de cumpana are undeva si o oportunitate. Au fost marci care si-au intensificat activitatea in perioada aceasta, si altele care au pus comunicarea on hold. Am avut si oportunitati de new business care s-au concretizat – de ex. din domeniul farma. Noi am fost si suntem alaturi de toti clientii, mici sau mari, pentru ca asta face un partener de incredere.  

Credeti ca se va schimba ceva in relatia agentie-client dupa pandemie?

Cred ca aceasta perioada in care cu totii am experimentat “greul” a oferit oportunitatea de consolidare a relatiei dintre clienti si agentie. 

Cu ce va fi diferita lumea comunicarii si a PR-ului cand vietile noastre vor reveni la normal?

Digital became king, data is (now) queen. 

Tereza Tranakas este Managing Partner la Oxygen

MADE WITH IN BUCHAREST BY
Supported by
Recommended by
Communities