Companiile fac un bilant al activitatii lor pe timpul pandemiei. Citeste despre impactul crizei COVID-19 in activitatea companiilor si efectele izolarii pe timp de criza, dar mai ales despre oportunitatile din aceasta perioada si asteptarile din noua normalitate.
Care au fost prioritatile de comunicare ale companiei in ultimele 3 luni?
Prioritatile de comunicare au avut un numitor comun: GRIJA. Pentru angajatii nostri, pentru clienti, pentru societate in general. Da, ele au fost si sunt alinate prioritatilor de business care au avut acelasi scop – continuitatea afacerii pentru sustinerea clientilor, a mediului de business, a autoritatilor, in aceasta criza fara precedent, Am urmarit doua axe principale de comunicare in aceasta perioada, care s-au cristalizat in mod firesc ca prioritare pentru noi inca de la inceputul crizei: asumarea rolului nostru esential de a asigura serviciile vitale de telecomunicatii pentru a mentine Romania conectata, precum si angajamentul nostru de a contribui la sprijinirea societatii romanesti si a comunitatii, inclusiv prin eforturile si initiativele Fundatiei Vodafone Romania. Aceasta si-a continuat si intensificat actiunile in principal in domeniul sanatatii si educatiei online, dar si al platformelor digitale care vizeaza informarea corecta a populatiei, din surse oficiale.
Care este cea mai mare campanie de comunicare desfasurata in aceasta perioada?
Numesc aici doar doua dintre aceste campanii, pe cele mai elaborate din punct de vedere al mixului de comunicare folosit: platforma Impreuna mai puternici si aplicatia BrightSky pentru sprijinirea victimelor violentei domestice, un instrument digital care isi propune sa ofere asistenta si informatii utile persoanelor aflate intr-o relatie abuziva sau celor care vor sa ajute astfel de cazuri. Necesitatea unui astfel de proiect a fost pentru noi evidenta, in contextul in care peste 80% dintre romani considera violenta impotriva femeii ca fiind un fenomen national foarte raspandit, lucru confirmat, de altfel, si de statisticile privind ordinele de protectie instituite de autoritati anul trecut.
Izolarea la domiciliu pentru combaterea pandemiei a dus la o intensificare a acestui fenomen peste tot in lume, devenind, astfel, unul din efectele sumbre ale acestei crize, ceea ce ne-a determinat sa acceleram lansarea acestui proiect, care a generat o mare expunere, atat in presa, cat si in Social Media, in mod organic. Ne bucuram ca mass-media si formatorii de opinie au inteles dimensiunea sociala a acestui fenomen si necesitatea de a oferi sprijin victimelor violentei domestice, care, intr-un numar prea mic, din pacate, au curajul sa vorbeasca. Le multumim pentru sprijin tuturor celor care popularizeaza acest instrument.
Platforma Impreuna mai puternici faciliteaza accesul online al utilizatorilor la cursuri si spectacole live: muzica, teatru, clase de sport si masterclasses pentru dezvoltare personala si profesionala (creativitate & utilitate, parenting, storytelling, actorie etc.). Pe langa oportunitatea de a putea accesa continut de calitate, utilizatorii au posibilitatea de a sustine comunitatile pentru a trece cu bine peste aceasta pandemie prin donatii directe catre cei care realizeaza momentele de teatru, muzica si masterclasses in platforma.
Cel mai eficient canal de comunicare pentru companie in ultimele 3 luni?
In aceasta perioada am mentinut acelasi mix de canale de comunicare, cu rezultate bune in termeni de eficienta. Am intensificat comunicarea in mediul online pentru a avea o interactiune cat mai directa si mai rapida cu clientii si partenerii nostri.
Care a fost rolul social media in comunicare?
Am continuat si chiar amplificat mesajele transmise prin Social Media, iar rezultatele au fost foarte bune. Ne-am bucurat sa constatam inca o data ca avem o comunitate puternica de influencers care ne-a fost alaturi si in aceste momente. Am reusit astfel sa ajungem cu mesaje variate la publicurile carora le erau destinate.
Care vor fi cele mai mari provocari in comunicarea companiei dupa ce va trece pandemia?
Avand in vedere gradul mare de incertitudine cu privire la cat timp va dura criza si care va fi evolutia, atat a crizei medicale in sine, cat si a situatiei economice ca urmare a crizei medicale, provocarile in comunicare sunt legate in special de aceasta impredictibilitate, care face dificila planificarea unor actiuni, campanii, prioritizarea proiectelor, gandirea unor strategii pe termen mai lung. De aceea, este de asteptat sa operam pe o perioada mai lunga in acelasi spirit al adaptabilitatii extrem de rapide care a caracterizat perioada actuala. Aici, rezilienta si flexibilitatea, adaptabilitatea isi vor spune in continuare cuvantul. Poate ca ce a fost mai greu a trecut, dar urmarile se vor vedea pe parcurs. Suntem pe un drum de redescoperire in ceea ce priveste comunicarea, dar nu am ajuns inca nici la jumatatea lui.
Ce tactici de PR si comunicare apreciati ca veti folosi mai mult in perioada urmatoare?
Si pentru ca suntem o echipa optimista, nu putem sa nu vedem si aspectele pozitive. Unul dintre lucrurile bune pe care aceasta criza le-a provocat, cel putin in comunicare, a fost acela ca a determinat brandurile si companiile sa-si concentreze discursul mai mult pe relevanta, pe impactul real, pe valoarea pe care o aduc in viata oamenilor, pe misiunea si rolul lor social, dincolo de selling points si avantaje competitive.
Este una dintre directiile pe care ne propunem sa o dezvoltam in continuare.
Ce sfat i-ati da (DOs) unui coleg din comunicare ?
Sa comunice cu responsabilitate si empatie. Increderea se construieste pas cu pas, in vremuri senine, dar are sansa sa se cimenteze in vremuri tulburi si dificile.
Ca i-ati recomanda sa nu faca (DONTs)?
In primul rand, sa nu ignore contextul continuand sa execute strategia/planul de comunicare ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat. De asemenea, sa nu priveasca schimbarea ca pe un lucru negativ, deoarece ne da sansa sa devenim mai buni si mai creativi.
Nici acum nu ne-am putut abtine si am lucrat in echipa. In ordinea numerelor de pe tricou: Cristina, Dina, Cristina, Adina si Matei Barbosu’, adica echipa de PR a Vodafone Romania. In criza sau nu, munca in echipa e ceea ce ne uneste!