Ce le spui clientilor cand nu stii ce sa le spui

de Raluca Ene

13 mai 2020

… si luminita de la capatul tunelului inca nu se vede

Cam asa s-a simtit aproape fiecare zi din ultimele (aproape) 60 pentru multi dintre antreprenori. Sunt intraprenor si eu, stiu cum e. Si nu numai noi – multe business-uri si-au redus activitatea, personalul… sau amandoua. In acelasi timp.

Si totusi, vrei sa supravietuiesti, antreprenor sau manager, pentru ca asta e ce-ti place sa faci si asta vrei sa faci indiferent de vremuri. Ok, ai tras aer in piept si te-ai gandit la cateva idei, nu stii in ce ape se scalda clientii tai (sau poate stii, dar nu esti sigur cam ce vor face dupa ridicarea starii de urgenta si mai departe, in lunile urmatoare…). Dar vrei sa tii aproape de ei, pentru ca pe ei te cam bazezi sa repornesti.

Ce le spui?

Iata cateva idei:

Spune-le adevarul. Transparenta este mama increderii, vorbeste despre dificultatile prin care treci pe un ton echilibrat si constructiv – te va ajuta sa-ti apropii oamenii. In fond, in spatele a orice ai vinde, produs sau serviciu, sunteti tu si echipa ta, tot oameni. Si oamenii iti vor sari in ajutor, atat cat stiu, pot sau se pricep.

Pune-te la dispozitia lor. Chiar daca nu ti-ai mutat afacerea in online, tot ai o pagina de Facebook sau de Instagram in care numai cerul e limita (si numarul de caractere pentru mesajele directe ?, vorba vine). Deschide conversatii, cine stie de unde sare iepurele.

Da-le know-how. Pune-ti produsele intr-un context de #stamacasa sau, post-izolare sociala, de grija fata de protejarea propriei sanatati si clientii se vor bucura ca ii ajuti sa se adapteze sau sa gaseasca noi intrebuintari ale produselor tale.

Cere-le parerea. Este cel mai bun moment sa stai de vorba cu clientii tai fara ca nicio parte sa se simta conditionata in vreun fel de vanzare imediata: clientii nu mai cumpara sau cumpara mai putin, tu cauti solutii sa te intorci in lista lor de cumparaturi candva, curand (dar nu acum). Poate vine de la ei o idee buna de transformare a afacerii, cine stie?!

Vorbeste despre tine. Daca o faci echilibrat, pui accentul pe context si te pozitionezi acolo intr-o maniera la care clientii sa simta ca se pot raporta, ca face parte din realitatea lor (NB. Atentie la extreme!), clientii nu vor renunta sa cumpere de la tine. Fie si numai vouchere pentru cand o fi.

Numai nu tacea. Sa nu mai spui nimic este cea mai ieftina alternativa – asa pare, e adevarat. In realitate insa, este cea mai costisitoare, pentru ca te va costa mai mult sa repornesti de la (aproape) zero. Iar clientii se intorc daca stiu ca esti inca acolo si vor continua sa vina la tine si sa-ti cumpere produsul sau serviciul daca simt ca sunteti impreuna in povestea asta. Stare de urgenta sau nu.

Raluca Ene este Managing Director la Chapter 4 Romania

2 comentarii

  1. […] Back to Business – Ce le spui clientilor cand nu stii ce sa le spui […]

  2. […] Raluca Ene: Ce le spui clientilor cand nu stii ce sa le spui […]

MADE WITH IN BUCHAREST BY
Supported by
Recommended by
Communities