In contextul actual al pandemiei cauzate de noul coronavirus, romanii isi modifica comportamentul pentru a se adapta noii realitati. Astfel, 40% dintre romanii din mediul urban declara ca s-au implicat personal pentru a ajuta alte persoane, conform celui mai recent val al studiului Consumer Stress Score, realizat de catre iSense Solutions.
Mai mult, 23% dintre utilizatorii de internet din Romania au donat bani catre ONG-uri sau catre spitale pentru a sustine eforturile de combatere a virusului. Datele prezentate fac parte dintr-un studiu omnibus, reprezentativ pentru mediul urban, realizat saptamanal de iSense Solutions pe perioada epidemiei de Coronavirus pentru intelegerea comportamentului romanilor, cuprinzand 500 de interviuri online in fiecare saptamana, cu un grad de eroare +/- 4%, la un nivel de incredere de 95%.
In conditiile recomandarilor oficiale de a ramane acasa, 6 din 10 romani (mediul urban) au alocat mai mult timp familiei, procentul fiind egal pentru barbati si femei. Acelasi procent – 60% – au comunicat mai mult cu familia extinsa la telefon sau pe internet.
Grija pentru aspectul fizic nu a fost influentata de noul context, 61% au alocat acelasi timp grijii fata de aspectul fizic, 11% fiind chiar mai atenti cu acest aspect decat inainte de epidemie.
In ceea ce priveste igiena personala, 7 din 10 romani din mediul urban considera igiena personala mai importanta decat inainte de actualul context. Astfel, 53% acorda mai mult timp acesteia, iar 44% aloca la fel de mult timp ca si pana acum.
Pentru 40% dintre romanii din mediul urban, a crescut preocuparea si atentia pentru starea personala de bine. 32% au afirmat ca au stat de vorba cu alte persoane despre aspectele care ii preocupa pentru a se linisti sau au utilizat tehnici de relaxare. In acelasi timp, 35% declara ca au alocat mai mult timp odihnei in aceasta perioada.
In ceea ce priveste stilul de viata sanatos, 96% dintre romanii din mediul urban considera ca mancarea gatita acasa este mai sanatoasa, iar 23% dintre ei au alocat mai mult timp preocuparii de a manca sanatos in aceasta perioada.
Datele prezentate fac parte din studiul tracker omnibus saptamanal, reprezentativ pentru mediul urban, realizat de iSense Solutions pe perioada epidemiei de Coronavirus pentru intelegerea comportamentului romanilor, 500 de interviuri online in fiecare saptamana, grad de eroare +/- 4%, la un nivel de incredere de 95%.