50% din romani se asteapta ca economia sa revina la normal dupa cel putin 1 an

de REPUBLIKA

3 aprilie 2020

Agentia de comunicare cu digitala Republika a comandat un studiu despre schimbarea unor obiceiuri de consum ale romanilor in timpul crizei Covid-19, precum si despre adaptarea acestora dupa terminarea starii de urgenta. Pentru a vedea si analiza intregul studiu, accesati pagina dedicata, iar mai jos veti gasi concluziile principale ale cercetarii.

La 54% dintre romani au intervenit schimbari in ceea ce priveste locul de munca. Cele mai mari schimbari sunt legate de faptul ca lucreaza de acasa (34,8%) si ca li s-a redus programul de munca – 23,9%, iar 14,3% erau deja in somaj tehnic la finalul lunii martie. 

In contextul pandemic Covid-19, aproape 94% din romani nu ies deloc din casa sau o fac mult mai rar, conform studiului realizat de Republika. De aceea, relaxarea acasa este esentiala in aceasta perioada cu stres crescut. Aproape 30% din cei intervievati au declarat ca ii ajuta sa faca cumparaturi online pentru a avea o dispozitie mai buna, pe 68% ii ajuta filmele si aproape 50% din romani au gasit dulciurile, snacks-urile si cafeaua ca solutie potrivita in aceasta perioada. 

Peste 50% din romani se asteapta ca economia Romaniei sa revina la normal dupa un an de la incheierea starii de urgenta, iar dupa aceasta perioada isi doresc sa mearga la mare sau la munte (69%), la concerte sau festivaluri (28%), in vacante in afara tarii (28%).

Mai mult, 60% din romanii intervievati au declarat ca vor sustine mult mai mult in viitor producatorii locali de alimente, iar 30% vor cumpara mai mult online in viitor produse de igiena si ingrijire personala, cat si pentru curatenie. Electrocasnicele au fost si ele mentionate de 29%, iar respondentii au fost in preponderenta barbati, pe cand pentru haine si accesorii, in preponderenta femeile (aproape 60%) vor continua sa cumpere online aceste produse.

„In aceasta perioada, mai mult ca niciodata, schimbarile majore au loc cu o viteza pe care multi nu ne-am imaginat-o posibila. Companiile trebuie sa tina pasul mai mult ca oricand cu tot ce se intampla, iar brandurile se adapteaza din mers pentru a-si mentine sau a-si consolida relatia cu publicul tinta. Intoarcerea la “noul normal” (perioada de dupa incheierea starii de urgenta) va insemna pentru multe branduri o cursa nebuna pentru recuperarea volumelor pierdute in aceste luni. Cei care vor sti cum sa raspunda nevoilor si dorintelor romanilor, care vor avea deja directii clare de actiune si de comunicare vor fi avantajati in aceasta cursa”, a declarat Stefania Kadima, Managing Partner Republika.

DESPRE SONDAJ

Sondajul omnibus a fost realizat in perioada 26 – 31 martie pe un esantion de 1000 de romani din toata tara, cu varste intre 18 si 65 ani, si prezinta impactul contextului actual asupra acestora, schimbarile de comportament de consum, dar si ceea ce romanii isi doresc in perioada imediat urmatoare dupa terminarea starii de urgenta. Marja de eroare a studiului este de 3%, cu un procentaj de incredere de 95%.

MADE WITH IN BUCHAREST BY
Supported by
Recommended by
Communities