Au trecut deja aproape doua luni de stare de urgenta si work from home, timp in care am vazut toate filmele si serialele online la care aveam restante, doua luni de „privit in ochi” laptop-ul sau smartphone-ul mai mult decat ne-am uitat la sufletul pereche in propria luna de miere, doua luni de stimulare vizuala maxima si as putea spune fara precedent.
Ca oameni de marketing cred ca tine de noi cat de responsabili suntem in a ne alege canalele pe care comunicam astfel incat sa nu ne extenuam publicul. In acelasi timp, este o perioada in care se simte o lupta acerba pentru atentie, adesea facuta in detrimentul relevantei si fara a pune pe primul loc omul de dincolo de ecran. Ceea ce nu face sa duca decat la si mai mult zgomot, si mai multa extenuare si intr-un final la o eficienta scazuta a unor resurse folosite mai putin ideal.
De dinainte de a veni in ING am fost pasionata de Audio, si mai exact de Digital Audio, pentru ca efectiv te insoteste peste tot (si cand alergi, si cand conduci, si cand stai cu ochii inchisi), pentru ca poti alege formate si criterii de targetare la fel de avansate ca in display (vezi gen muzical, comportament, tip de device la care asculti, sistem de operare, vreme, locatie, etc), si pentru ca atunci cand e facut smart, poate face minuni pe ce inseamna construirea unui LoveBrand. Din pacate in Romania suntem inca putin in urma cand vine vorba de acces la publisheri care ofera audio digital, sau cand vine vorba de programatic, dar apetitul nostru poate ajuta la dezvoltarea mai rapida a industriei.
Pentru ING audio reprezinta mai mult decat reclamele radio. Iar 2020 are o componenta clara de Strategie Audio, despre care putem povesti mai pe larg la o cafea pe Skype.
Chiar zilele trecute ati putut asculta la SmartRadio un playlist Spotify facut de angajatii ING (care ne-au spus cum „suna” sa lucrezi de acasa) si mixat live de Dj Antenna. Scopul a fost unul caritabil, de a strange fonduri pentru grupurile vulnerabile in fata covid19. Tot cu Spotify am incheiat anul acesta un parteneriat, dorind sa dezvoltam impreuna cat mai multe activari native canalului, primele dintre ele urmand sa le experimentam chiar in saptamanile urmatoare, in cadrul campaniei #stayHomeBank. Fie ca vorbim de reclame audio in mult mai captivantul format 3D, playlist-uri customizate sau formate unice, Spotify este un canal si un brand care se potriveste perfect unui LoveBrand si unei audiente digitale ca celei ING.
Nu in ultimul rand as vrea sa mentionez partea de Podcast, care de un an creste exponential si in Romania. Chiar recent citeam ca, si la noi, aproape jumatate din cei care asculta audio digital au ascultat cel putin un podcast in luna precedenta. Si stim ca ascultatorul de podcast nu este pasiv – asculta, se educa, ba mai mult, 2 din 3 ascultatori acorda atentie maxima episodului respectiv. Avem deja cateva exemple si in Romania legat de ce au facut alte branduri si suntem foarte entuziasmati de cum putem contribui si noi – fie prin parteneriate (cum avem momentan cu Future Banking), fie prin seria noastra proprie. Cand am lansat seria Curious Lion in 2019, am zis ca este un pariu cu noi insine, un experiment in care am vrut sa acoperim atat subiecte de tehnologie, cat si business. Pentru anul acesta ne uitam deja cum sa o ducem la next level, dar momentan pastram surpriza.
In loc de incheiere, va las cu un link la un articol recent legat de adaptarea reclamelor audio pe timpul pandemiei COVID19. Pe langa faptul ca trebuie sa tinem cont de distantarea sociala si de evitat anumite cuvinte arhifolosite in ultimele saptamani, imi place mult ideea de a aduce utilitate si optimism. In general cred cred ca atat in video, dar si in audio, lumea deja simte nevoia sa treaca de la tratamentul empatic cu „Stiu ce simti, iti este greu…”, la un ajutor real, oferit in mod proactiv „Stiu ca poti sa treci peste asta, iata cum te pot ajuta”.
Silvia Mihailescu este Director de Marketing, Comunicare si CSR la ING Bank Romania.