E o perioada complicata in care multe business-uri mici se lupta pentru supravietuire. Exact cele la care tinem cel mai mult, cele la care mergem in fiecare saptamana sau chiar in fiecare zi. Cred ca in cazul lor vorbim acum de Real Time Survival mai degraba decat despre Real Time Marketing. Si da este o necesitate si o oportunitate, in acelasi timp, de a face lucrurile diferit si de a genera o miscare in masa cum am facut noi cu #sustinemafacerilemici.
E un moment in care trebuie sa intelegi ca e foarte greu sa supravietuiesti singur. Nu mai este despre “I am amazing, buy me pentru ca sunt cel mai bun!”. Este despre strans randurile si capitalizat pe asset-urile pe care te poti baza: business-uri ca tine, care au aceleasi probleme de rezolvat, si comunitatea ta si a lor. Este despre mobilizarea unui numar suficient de mare de afaceri si oameni in spatele mesajului tau pentru ca acesta sa nu se piarda, ci sa se faca auzit, inteles si luat in seama.
Este despre flexibilitate. Tot planul de marketing pe care il faci trebuie sa fie cel mai bun plan de marketing pentru azi. Pentru ca maine nu stii ce va fi. Maine, cand afli ce va fi, vei avea nevoie de unul nou, cel mai bun plan de marketing pentru ziua de maine. Si tot asa. Zi cu zi. Plan cu plan.
Este despre capacitatea, energia si rapiditatea de implementare. Nu e un moment pentru focus groups si AB testing. Si nici pentru second guess. Trebuie sa ai incredere in tine, in intuitia ta de antreprenor si, in cazul meu, si de om de marketing. Sa iei decizii si sa le faci sa se intample imediat. Vezi unde te duc si o iei de acolo.
Este despre a te reinventa cat de mult poti. Despre a pivota, despre a descoperi ce poti sa faci care sa te ajute sa iti tii oamenii in siguranta, sa supravietuiesti.
Este despre empatie si solidaritate. Despre a nu-ti abandona oamenii. Despre a face tot ce poti sa ii tii pe toti cu tine, angajati, cu salariile platite si cu cele trebuincioase asigurate. Cat de mult poti.
Pariul meu este ca acei owners de afaceri mici care se vor da peste cap si vor face tot ce este uman posibil pentru a-si pastra oamenii si pentru a le asigura ziua, saptamanile, lunile de maine, vor fi cei care vor rezista. Si oricat de sifonati vor iesi si ei, si cifrele lor din aceasta criza, vor fi cei ce ii vor supravietui.
Si vor creste. Si vor avea mai mult succes. Si vor fi respectati.
Noi si prietenii nostri de industrie in 24 de ore am lansat aceasta idee cu vouchere de solidaritate. Am inceput-o the hard way. Preluand mesaje pe fb messanger, emitand facturi, trimitand vouchere. Intre timp o platforma de vanzare de vouchere cadou ne-a scris si ne-a oferit ajutorul. Am anuntat deja acest lucru in speranta ca mai multe business-uri, din toata tara vor intra pe platforma si le vom face mai usoara viata celor care vor sa ne ajute.
Si am atins pana acum, cu postul nostru 200.000 de oameni. Comunitati si business-uri din Iasi, Timisoara, Piatra Neamt, Brasov ne-au preluat ideea, au venit cu alte idei si incep sa faca lucruri. Am raspuns la mesajele oamenilor care ne intrebau cum pot cumpara vouchere la alte cafenele decat Beans&Dots. Am preluat idei super bune si le-am implementat deja de la oamenii care ne-au scris.
Daca ar fi sa trag o concluzie, as zice ca real-time marketing in cazul afacerilor mici este despre a face. Orice. Oricat de putine sanse de reusita pare sa aiba. Pentru ca ceva din ceva mic este mai mult decat nimic.
Anca Ungureanu este antreprenor si specialist in marketing
Textul a aparut initial in Newsletter-ul FOMO
[…] Back to Business […]
[…] Anca Ungureanu a povestit, în acest articol, despre flexibilitate, Real Time Marketing și viteză […]