Sa apelam la partea pragmatica a social media

de Stefan Chiritescu

18 martie 2020

stefan chiritescu

Social media are doua mari roluri in general, dar cu atat mai mult in aceste zile: poate sa fie foarte utilo-pragmatica sau poate sa fie entertaining. Fa-ti o analiza a produsului / serviciului tau si vezi in ce zona ai putea sa fii mai relevant.

Oamenii au nevoie de trei lucruri zilele acestea: Securitate mentala in conditiile in care sunt expusi la prea multe surse de informare fara expertiza, nevoia de apartenenta pentru ca suntem mai degraba izolati si o injectie de optimism pentru ce va fi dupa. Uita-te la personas cu care lucrezi pentru brandul tau si vezi ce zona din produsul / serviciul tau poate adresa una sau mai multe dintre aceste nevoi. Mai mult decat atat, vezi daca poti crea / re-crea un feature care aduce o utilitatea reala in viata publicului tau.

De exemplu, Unteatru a descoperit ca poate transmite online spectacolele. Ceea ce potential inseamna si o noua zona de business, caci pe termen lung este un revenue stream diferit. Un Like mare si pentru Cotnari, Vodafone, Transavia, CEC, Banca Transilvania, Globalworth si poate si altii pe care nu i-am vazut, dar care au stiut sa se implice real in viata comunitatii zilele acestea.

Daca ai campanii deja incepute, fa-le o analiza onesta: mesajul tau poate ofensa publicurile in situatia curenta sau poate transmite o idee nepotrivita pentru acest moment? Daca da, fa-ti un bine si opreste-le. Uneori, daca nu ai nimic de spus, este mai valoros sa pastrezi tacerea. In schimb, daca ai spatiu media cumparat, ai tractiune si vizibilitate ca brand, poate e o idee buna sa-l investesti in folosul autoritatilor: da-le sansa ca mesajele lor sa ajunga la mai multe audiente diferite.

Daca esti un business mic este momentul tau sa-ti intaresti relatia cu comunitatea: ofera un voucher pentru viitor, fa o oferta exclusiva pentru viitor, fa o livrare speciala. Este o modalitate buna ca sa poti cere ACUM niste bani de avarie care sa te tina in viata pana atunci.

Stefan Chiritescu este Head of Strategy la Kubis / Cheil Centrade

Textul a aparut initial in Newsletter-ul FOMO

MADE WITH IN BUCHAREST BY
Supported by
Recommended by
Communities