Nu e sigur ca vietile noastre vor reveni la normalul pe care il cunoastem

de Corina Barladeanu

27 mai 2020

Agentiile de PR fac un bilant al activitatii lor pe timpul pandemiei. Citeste despre impactul crizei COVID-19 in activitatea agentiilor si efectele izolarii pe timp de criza, dar mai ales despre oportunitatile din aceasta perioada si asteptarile din noua normalitate.

Ce a afectat cel mai mult Covid-19 in randul agentiilor de PR?

Desigur, evenimentele si proiectele amanate au dus la o scadere a veniturilor in aceasta perioada.

Ce schimbari ati facut in modul de lucru al agentiei in primele doua luni de izolare?

Agentia este un organism viu: lucram mai bine cand suntem impreuna. Ideile se nasc mai usor, strategiile devin mai complexe. Meetingurile uneori zilnice pe Zoom nu au putut compensa acest fapt. Starea de anxietate generata de media a afectat foarte clar productivitatea si claritatea ca urmare eforturile de a mentine un ritm alert au fost dublate.

Ce servicii de PR si comunicare v-au cerut clientii cel mai mult in aceasta perioada?

Conceperea, implementarea si comunicarea campaniilor CSR ale clienților noștri. Baneasa Shopping City, Tezyo, Tchibo, Saint Gobain, Environ s-au implicat major in sprijinirea spitalelor în această perioadă. 

Ce a contat cel mai mult in comunicarea companiilor in aceasta perioada?

A fost foarte important sa gasim solutii rapide, eficiente de a directiona donatiile, in bani sau produse, catre organizatiile care aveau nevoie de ele: Asociatia Daruieste Viata și Crucea Rosie au fost colaboratorii noștri de încredere în această perioadă. Ei ne-au ajutat să livrăm donațiile acolo unde este cea mai mare nevoie.

Ce asteptari noi credeti ca au consumatorii de la brand-uri astazi si cum ar trebui sa raspunda brand-urile?

Cu siguranta consumatorii se asteapta la responsabilitate pe toate planurile, reactie rapida si o directie de dezvoltare durabila asumata.

Suntem in perioada de alerta acum, nu stim ce va urma, ce le recomandati acum clientilor?

Recomandarea noastra constanta a fost sa comunice, sa se implice, sa ajute. Sa isi regandeasca strategia digitala, sa imbunatateasca comunicarea cu comunitatile cu care sunt in contact, sa faca progrese in a a deveni super transparenti.

Au aparut si oportunitati in aceasta perioada?

Cred cu putere ca ne cream singuri oportunitatile. Am pornit platforma NEW FUTURE destinata companiilor mici dar cu o viziune sustenabila. Avem peste 40 de proiecte inscrise si sunt entuziasmati ca am intrat in contact cu atatia entreprenori optimisti si care iau in considerare binele comunitatii in proiectele lor.

Credeti ca se va schimba ceva in relatia agentie-client dupa pandemie?

As vrea sa sper ca marile corporatii vor actiona cu mai multe responsabilitate in ceea ce priveste relatia cu agentia in privinta termenelor de plata. Si IAA-ul a avut luare de pozitie pe aceasta tema.

Cu ce va fi diferita lumea comunicarii si a PR-ului cand vietile noastre vor reveni la normal?

In primul rand, nu e sigur ca vietile noastre vor reveni la normalul pe care il cunoastem. Stressul ultimelor luni a impactat psihicul mult prea puternic pentru a crede ca oamenii se vor arunca sa faca achizitii majore (case, de pilda) sau macar sa mentina ritmul cheltuielilor din trecut. Cu siguranta serviciile de sanatate si wellbeing vor avea de castigat. Imi doresc sa nu intram intr-o faza in care strategiile elaborate sa piarda teren in favoarea tacticilor pe termen scurt.

Corina Barladeanu este General Manager la 2activePR

MADE WITH IN BUCHAREST BY
Supported by
Recommended by
Communities